Ammattiliittojen ilmoittamien laajojen poliittisten lakkojen vaikutukset merenkulun rahtiliikenteeseen ovat huomattavat
26. tammikuuta 2024
Suomen Merimies-Unioni on ilmoittanut osallistuvansa poliittiseen lakkoon 1.-2.2.2024. Suomen Merimies-Unionin jäsenet eivät lakon aikana osallistu lastinkäsittelyyn.
Merikuljetusten merkitys on korostunut entisestään nykyisessä ulko- ja turvallisuuspoliittisessa tilanteessa. Merikuljetusten osuus Suomen ulkomaankaupasta on 96 prosenttia, tuonnista meritse kulkee jopa 97,7 prosenttia. Muissa EU-maissa merikuljetusten osuus on keskimäärin 30 prosenttia. Suomen kansainvälisen saavutettavuuden ja huoltovarmuuden näkökulmasta merikuljetusten toimintavarmuuden ja jatkuvuuden turvaaminen ovat avainasemassa.
Maija Mattila
Työmarkkina- ja lakiasiainjohtaja
Elintärkeä Itämeri – Merikuljetusten on toimittava kaikissa oloissa
15. huhtikuuta 2025 - Turun Sanomat
IMO:ssa historiallinen sopimus merenkulun globaalista ilmastosäätelystä
14. huhtikuuta 2025 - Suomen Varustamot Ry
Kasvua näkyvissä – meriklusterin tunnusluvut kertovat alan palautuneen koronan notkahduksesta
9. huhtikuuta 2025 - Suomen Varustamot Ry
Finnlines panostaa Suomi-Saksa-reitille – kolme uudenlaista ropax-alusta tilattu
9. huhtikuuta 2025 - Finnlines
Tallink Silja Line ja John Nurmisen Säätiö jatkavat yhteistyötä Itämeren suojelemiseksi
4. huhtikuuta 2025 - Tallink Silja